piątek, 31 października 2008

Bóg przewidzi

(Flp 1,1-11)
(Łk 14,1-6)
Piątek XXX t.zw., rok II

Bóg zaprasza na drogę i czasem się wydaje, że reszta należy do mnie, że teraz ja mam iść, wypełniając powierzone mi zadania. Ale to nie tak. To On ma dopełnić dzieła, które rozpoczął. Rzeczywiście mam iść wyznaczoną drogą, rzeczywiście wypełniać mam powierzone mi zadania. Jednocześnie jednak mam Mu pozwolić działać.
Często zdarza się, że staję wobec pytań bez odpowiedzi, że nie wiem, "jak to będzie"... Jak w gomułkowskiej wizji, staję na brzegu przepaści i słyszę, że mam uczynić wielki krok naprzód. Cała rzecz w tym, że się boję. I dzisiaj słyszę, żebym stawił temu lękowi czoła. Bóg przewidzi rozwiązanie na sytuację bez wyjścia. On dopełni dzieła, które rozpoczął, bylebym tylko Mu nie przeszkadzał własnymi pomysłami.

Brak komentarzy: